Cinevitaj: Mia Madre (r. Nanni Moretti, 2015)

12.06.2018 o 18:00

Prehliadka talianskych filmov v rámci festivalu Dolce Vitaj 2018 pripravená v spolupráci s Talianskym kultúrnym inštitútom.

Mia Madre (r. Nanni Moretti, 2015)
Intímna rodinná dráma s prvkami komédie o prijatí smrti a pochybností, inšpirovaná režisérovými vlastnými zážitkami.
Margherita je režisérka, ktorá se práve nachádza uprostred nakrúcania tak trochu neoriginálnej sociálnej drámy o vzbure v továrni. Popri starostiach s hercami, predovšetkým neznesiteľne sebastrednou hviezdou Barry Hugginsom (John Turturro), prežíva Margherita i ťažkú osobnú krízu – umiera jej matka a filmárka zvádza vnútorný súboj nielen s réžiou filmu, ale predovšetkým s réžiou vlastného života. Nakoniec pochybuje o všetkom, o všetkých a predovšetkým sama o sebe. Doháňajú ju následky vlastných sebeckých rozhodnutí?

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=LZFk_rcsDfY&feature=youtu.be

Réžia: Nanni Moretti
Scenár: Nanni Moretti, Francesco Piccolo, Valia Santella
Kamera: Arnaldo Catinari
Strih: Clelio Benevento
Hrajú: Margherita Buy, John Turturro, Giulia Lazzarini, Nanni Moretti, Beatrice Mancini

Odporučená prístupnosť: MP 15

Film lektorsky uvedie Alfréd Višný.

Kapacita sály je obmedzená, preto odporúčame rezervovať si miesta (info@rosenfeldovpalac.sk). Rezervované miesta budeme držať max. 15 min. do začatia predstavenia (t.j. do 17.45 hod.).

Vstup: 3,00 Eur (dospelí) / 2,00 Eur (študenti)
Mladiství (do veku 18 rokov), seniori a ZŤP – vstup zdarma.

O režisérovi:
Nanni Moretti (1953) patrí k súčasnej silnej trojici talianskych režisérov (Moretti–Sorrentino–Garrone), ktorá osobitným spôsobom vracia slávnu kinematografiu späť do popredia pozornosti divákov i festivalových porôt. Od svojich počiatkov sa Moretti profiloval ako ľavicovo angažovaný, pritom však navýsosť individualistický tvorca. Do svojich filmov premieta adresnú reflexiu politických a spoločenských pomerov (napr. anti-berlusconiovské podobenstvo Kajman, vatikánska psychoterapeutická satira Máme pápeža), zároveň je v nich ale prítomný i režisérov intímny život, fóbie a traumy.
Jedným z najvýraznejších úspechov bol pre Morettiho navýsosť osobný film Synova izba (Zlatá palma z Cannes, 2001), v ktorom sa prostredníctvom fiktívnej postavy skúseného psychiatra vyrovnáva so stratou vlastného syna. Miznúce rozdiely mezi fikciou a realitou sú podporené Morettiho charakteristickým obsadením seba samého do hlavnej úlohy. Tragika, irónia, sebastrednosť i ľahký nadhľad sú pre tvorbu populárneho talianskeho herca, režiséra a producenta typické – napokon nájdeme ich aj v jeho aktuálnom filme Mia madre, ktorý odráža Morettiho skľučujúce zážitky z obdobia, kedy v priebehu nakrúcania filmu Máme pápeža umierala jeho matka.